Újítsd meg a tagságodat most! Tudj meg többet →

VÁLASSZ AZ ICF ÁLTAL MINŐSÍTETT COACHOT!

Mára a cégek jelentős része, sőt a magánszemélyek is felismerték a coaching hasznosságát, a munkatársak és csapatok mentális jóllétének fontosságát. Az egyéni és csoportos/team coaching folyamatok szervezeti működésbe való beépítésével többek között a hatékonyság, a lojalitás és az együttműködés is erősödhet.

Vezetők, menedzserek, különféle szakemberek, sőt, egyre gyakrabban magánszemélyek is coach-hoz fordulnak karrierjük, üzleti- és magánéletük jobbítása, fejlesztése, vagy éppen összhangba kerülése érdekében. De mi is valójában a coaching?

Az ICF hazai Jószolgálatának társadalmi célkitűzése továbbá, hogy a képzett és gyakorlott coachok által nyújtott értékes szolgáltatásokat ne csak a gazdasági élet vállalatai vehessék igénybe hatékonyságuk továbbfejlesztése érdekében, hanem a forráshiánnyal küzdő, ugyanakkor társadalmilag értékes munkát végző nonprofit szervezetek is.

A Civil Rapid Randi programok alkalmával a civil szervezetek képviselői 3 perces etapokban beszélgethetnek az ICF coachokkal és választhatják ki közülük a számukra legmegfelelőbb szakembereket. Közös együttműködésben elkezdik az 5 +1 alkalomból álló coaching folyamatot, melyet a civil szervezetek teljesen szabadon használhatnak fel szervezetük működésének hatékonyabbá tételére.

A programban részt vevő civil szervezeti vezetők visszajelzései alapján a coaching folyamatnak köszönhetően sokkal tudatosabban képesek kezelni a különböző szakmai és szervezeti szituációkat, döntéseket, illetve profibban és hatékonyabban képesek irányítani a szervezetüket.

Az évek folyamán számos civil szervezetnek volt lehetősége igénybe venni ezt a nagyszerű felajánlást. A programban résztvevők listája a teljesség igénye nélkül: SOS Gyermekfalvak, Bátor Tábor Alapítvány, Magyar Hospice Alapítvány, Születésház Közhasznú Egyesület, Országos Mentőszolgálat, Magyar Vöröskereszt, a Heim Pál Gyermekkórház alapítványai, Együtt a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány, Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány, Egy Csepp Figyelem Alapítvány, Kék Pont Alapítvány, Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány, Bagázs Közhasznú Egyesület és még sokan mások.

A civil szervezetek jelentkezési lapja a Programok menüpont alatt található (link)

CSR GYIK (lenyíló menüben, a kérdések is!)

ICF coaching jószolgálati kezdeményezés alapelvei, működése

Gyakran ismételt kérdések és válaszok

Az ICF Magyar Tagozata coaching jószolgálati kezdeményezésének célja kapcsolatot teremteni a nonprofit szervezetek vezetői és a képzett, professzionális coachok között. A nonprofit szervezetek vezetői jelezhetik a coaching iránti igényüket, részletezve, hogy mely területeken kívánnak coachingot igénybe venni. Az ICF a jelentkezés alapján keres egy önkéntes coachot. Egy-egy coaching együttműködés összesen öt ülést foglal magába.

Kérem, szánjon rá egy kis időt, hogy megismerje az alábbi gyakran feltett kérdésekre adott válaszokat. További információ érdekében felveheti a kapcsolatot az ICF Magyar Tagozatának CSR csapatával a CSR@coachfederation.hu e-mail címen.

Milyen költségekkel jár ez a program?

A nonprofit szervezetek számára a program díjmentes. Attól függően, hogy nonprofit vezetők milyen formában találkoznak a coachokkal, esetleg távolsági telefon díjak, utazási költség vagy egyéb költségek merülhetnek fel.

Milyen formában zajlik a coaching?

A coaching folyamatot sokféleképpen lehet végezni: a személyes találkozó mellett telefonon, Skype-on, valamint egyéb digitális csatornákon is.

Mi történik, ha a coaching kapcsolat nem működik?

Ha bármelyik coach vagy ügyfél úgy érzi, hogy a coaching nem jól működik, akkor őszintén elmondhatja és akár le is zárhatja a folyamatot. Kérjük, értesítse erről az ICF Magyar Tagozatának CSR csapatát a CSR@coachfederation.hu e-mail címen, ha ebben támogatásra van szüksége.

Ha az öt coaching ülés lezajlott, akkor az ügyfél továbbra is tarthatja a kapcsolatot a coachcsal?

A kezdeményezés nemes célja nem marketing, kutatás, vagy ügyfélszerzés. A coachokat, akik részt vesznek a programban, arra kérjük, hogy ne sugallják, vagy javasolják az ülések kiterjesztését az öt ingyenesen felajánlott coaching ülésen túl. Azonban, ha a nonprofit vezetőt érdekli a folyamatos a kapcsolat fenntartása, akkor nincs semmi akadálya felvenni kapcsolatot a coachcsal. Ez a coaching kapcsolat azonban el kell különüljön az ICF CSR projektjétől.

Melyek a leggyakoribb témák, amelyeken a nonprofit szakemberek vagy csapatok coaching folyamatok során dolgoznak?

  • Jótékonysági gyűjtés
  • A munka – magánélet egyensúlya
  • A előadói készség fejlesztése
  • Networking, szakmai támogató szövetségek építése
  • Javaslattétel, szerződések, megállapodások létrehozása
  • A bizalom építése
  • A “következő teendők” meghatározása
  • Praktikus előrelépések, idő-megtakarítók
  • Szakmai elmagányosodás
  • Közös gondolkodás
  • Stressz / kiégés
  • Döntéshozatal
  • Csapatépítés
  • Együttműködés fejlesztés

Mi történik a coaching ülés folyamán?

A coaching az ügyféllel, a coachee-val való partneri viszony: gondolat-ébresztő és kreatív folyamat, amely arra inspirálja őt, hogy maximalizálja személyes és szakmai potenciálját. A coaching egyedi szolgáltatás, és elkülönül a terápiától, tanácsadástól, mentoringtól, a szupervíziótól és a tréningtől egyaránt. Akik résztvevői lesznek egy coaching folyamatnak, megtapasztalhatják annak élményét, hogy:

  • másképp látják majd személyes kihívásaikat és lehetőségeiket
  • megerősödik gondolkodásuk és döntéshozó képességük
  • fejlődik személyes hatékonyságuk
  • nő az önbizalmuk
  • közelebb kerülnek munkájuk és élet-szerepük beteljesítéséhez.

A coachingban részt vevő ügyfél maga felelős azért, mi kerül a fókuszba, és mi kap hangsúlyt az egyes coaching üléseken. A beszélgetés során a coach kérdéseket fog feltenni, visszajelzéseket ad, segít felismerni a teendőket, és támogatást nyújt abban, hogy az ügyfél új perspektívából lássa meg a lényeget. Valószínű, hogy a folyamat során arra kéri az ügyfelét, hogy határozzon meg konkrét lépéseket és teendőket, amelyek hatással lehetnek a vágyott cél elérésére.

Mi a coaching megbízások szokásos időtartama?

A coachok, akik részt vesznek az önkéntes kezdeményezésben, öt + egy, egyenként 60-90 perces ülést biztosítanak.

Amikor befejeződött egy folyamat, lehet még egy coach-ot kérni?

Gratulálunk, ha lezárt egy coaching folyamatot. Az ICF Magyar Tagozata arra kéri, hogy várjon legalább három hónapot, mielőtt új folyamatba kezd. Mindazonáltal lehet hogy  Ön is szeretné, hogy tárgyaljanak egy fizetett coaching megállapodás lehetőségéről.

Biztonságos-e  megosztani személyes és bizalmas információkat a coach-csal?

A coachot köti a szakmai etika és a szilárd elkötelezettsége, emellett minden coach megállapodást ír alá az ICF Magyar Tagozatával. Mind az ICF Etikai Kódexe, mind az ICF-fel kötött megállapodás rendelkezik a titoktartásról, így bizalmas információk nem szivároghatnak ki. A coach nem beszélhet, írhat, oszthat meg információt másokkal az ügyfél beleegyezése nélkül. Másrészről azonban az ügyfélnek jogában áll szabadon megosztani a coaching folyamatról bárkivel, bármikor.

Az ICF megoszthat információkat a programról, a coaching folyamatokról vagy a résztvevő nonprofit szervezetekről?

Annak érdekében, hogy elősegítse a kezdeményezés és a coaching ismertségének növekedését, az ICF megoszthat anonim esettanulmányokat és / vagy kezdeményezés résztvevőitől kapott ajánlásokat, a nonprofit szervezet és a coachee írásbeli, előzetes beleegyezésével.

Megkedveltem a coachomat, és nagyrabecsülésem jeléül ajándékkal szeretnék köszönetet mondani. Ez elfogadható?

Az őszinte köszönet és elismerés a legnagyobb ajándék, amit a coach örömmel fogad. A legtöbb coach jobban örül annak, ha  egy ajánlást, referenciát kap, mint bármely más ajándéknak. A referencialevél, amely tartalmazza a konkrét részleteket arról hogyan hatott a coach munkája, milyen hatással volt a munkájára és magánéletére, valamint egy felhatalmazás, hogy ezt a coach megoszthatja a honlapján, kincs a coach számára.

A coachom fantasztikus, és szeretnék másoknak is mesélni a coaching élményemről. Ezt megtehetem?

Ön szabadon megoszthatja mindezt bárkivel! A coach számára ez hasznos lehet potenciális fizető ügyfelek megnyerésére.

Mit kell tennem ahhoz, hogy részt vehessek a kezdeményezésben?

Kérjük, olvassa el ezt a dokumentumot alaposan. Lépjen kapcsolatba e-mailen az ICF Magyar Tagozatának CSR csapatával a CSR@coachfederation.hu címen. Mi küldünk egy kérdőívet, amely kitöltésével segít feltérképezni a körülményeket, és a coaching iránti igényeit. Ez alapján keresünk a szervezete számára megfelelő önkéntes coachot.

Továbbá:

  • Tartsa be a coachnak tett ígéreteit.
  • Kivétel nélkül tájékoztassa a coachot legalább 48 órával az ülést megelőzően, ha át kell ütemezni a munkamenetet.
  • Legyen időben és felkészülten jelen az üléseken.
  • Ne kérjen a coachtól további juttatásokat, pénzt, ajándékot, alapítványi támogatást vagy bármi mást, ami nem tartozik a coaching kapcsolathoz.
  • Ne feledje, hogy ez egy szakmai kapcsolat, még akkor is, ha személyes témákkal foglalkoznak.

Mi a különbség coaching, terápia és tanácsadás között?

A coaching egy beszélgetés, amely arra összpontosít, hogy Ön elérje a céljait. A coaching megnöveli a látókörét, döntéseinek és tudatosságnak egészére fókuszál, kevésbé azzal foglalkozik, mi történt a múltban. A coachok ügyfeleiknek terápia igénybevételét javasolják, ha szükségesnek látják.

A tanácsadás egyoldalú beszélgetés a teendőkről  a “hogyan kell” szemszögből. A tanácsadók konkrét ismereteket osztanak meg annak érdekében, hogy vagy konkrét feladatok elvégzésével vagy az információ szolgáltatásával, az ügyfél el tudja végezni a feladatot.

Melyek azok a körülmények, amelyek között  a kezdeményezésben való részvételt meg lehet vonni? 

Felmerülhetnek ilyen esetek, ezek a körülmények a következők:

  • Az ügyfél előzetes figyelmeztetés nélkül nem jelenik meg a tervezett találkozón.
  • A coachot olyan etikátlan magatartásra vagy viselkedésre kéri, amely ellentétes a Nemzetközi Coaching Szövetség Etikai Kódexével.
  • Nem felel meg a program alapelveinek.
  • Tiszteletlen vagy durva hozzáállást mutat a coachcsal és/vagy az ICF-fel szemben.

Egyéni folyamatot kezdtünk el, de kiderült, hogy a csapatnak/csoportnak is jól jönne coaching. Mit tehetek?

Beszélje meg a coachával annak lehetőségét, hogy ő vállalja-e a csoportos folyamatot. Amennyiben nem, úgy kérjük, írjon a csr@coachfederation.hu oldalra és igyekszünk megoldást találni egy team coach személyében.

Átengedhetem-e a coachingban való részvételt valaki másnak a saját szervezetemen vagy baráti körömön belül, vagy egy másik szervezetnek?

Beszélje meg a coachával annak lehetőségét, hogy valaki mást is bevonna a coaching folyamatba a szervezeten belül. Egy másik szervezetnél működő ismerős maga is kezdeményezheti részvételét a programban, önállóan. A program csak nonprofit szervezetek számára elérhető, és olyan emberek számára, akik nonprofit szervezeteknél folytatják tevékenységüket.

Milyen kommunikáció megengedett a programban résztvevők és az ICF irányába?

Hacsak nem kapott erre külön engedélyt, kérjük, ne küldjön:

  • marketing anyagokat
  • hírleveleket
  • közösségi finanszírozási ajánlatokat
  • közleményeket
  • láncleveleket
  • meghívókat a LinkedIn-re vagy a Facebook-ra
  • bármi mást, ami nem kapcsolódik közvetlenül a programhoz.

MI a coaching?

Hogyan válasszak
coachot?