ICF Coaching Konferencia 2024 Ott leszek→

Következő esemény: ICF Kompetenciafórum | dr. Balajthy Bernadett PCC, Berkecz Mariann, Dedics Andrea

Amit a vállalatvezetők a lovas-suttogóktól tanulhatnak

A Handelsblatt cikke öt alcímben mutatja be a könyvet, melyből az első két rész Maucher, míg a harmadik Malik legjobbnak tartott idézeteit összegzi. A negyedik a vezetőktől származó hazugságok top-listáját tartalmazza, az ötödik pedig a munkavállalói típusokat mutatja be.
 

A könyv alaptézise szerint a menedzsment nem más, mint a megmérettetés művészete, hiszen a vezetőnek naponta meg kell találnia a szélsőséges viszonyok között az egyensúlyt. Tehát a vezetést nem nyereség-maximalizáló gépezetként kezeli, hanem a vállalat működtetésének hivatásaként.
 

A vállalatvezetési helyzetről a szerzők megállapítják, hogy bár manapság sokat beszélnek az etikáról és az erkölcsről, ugyanakkor annál többet vétenek ellene a munkatársakkal szemben. Maucher egyenesen úgy fogalmaz, hogy a helyzet már-már olyan, mintha egyesek pusztán zavaró tényezőnek tekintenék az embereket. Hogyan lehet ezzel a hozzáállással vezetni?
 

Pontosan ennek lehetetlenségét mutatja a lovakkal megtapasztalható párhuzam, ugyanis: „a ló is csak a tekintélyt sugárzó vezetést fogadja el, de a tekintélyelvűt már nem. Továbbá ignorálja a reszkető kézzel adott irányítást, de nagyon is megjegyzi magának, kitől kapott túl kemény bánásmódot és legközelebb kivonja magát az illető hatása alól. Akiben viszont megbízik, azzal együtt hihetetlen teljesítményekre képes.”
 

A szerzők úgy vélik, hogy egyre összetettebbé váló világunkban a piac jobban honorálja a jó teljesítményeket, ugyanakkor erősebben reagál a sikertelenségre.
 

Miért ne vehetnénk tehát példát a természetből és tanulhatnánk a lovaktól?
 

A cikk német eredetije az alábbi linken található:  http://www.handelsblatt.com/unternehmen/management/strategie/ratgeber-fuehrungsstrategien-was-chefs-von-pferdefluesterern-lernen-koennen-seite-all/7226842-all.html

Kovács Judit
PegazusCoaching

Facebook
Twitter
LinkedIn